توصيه‌هايي براي مراقبت از پوست در طول شب
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

توصيه‌هايي برمراقبت از پوست در طول شب


توصيه‌هايي براي مراقبت از پوست در طول شب

 به خاطر پوست‌تان طاقباز بخوابيد

سكوت سنگين و حتي پرنزدن حشرات ريز در شب‌ها، آرامش را تداعي مي‌كند؛ پيراهن خواب‌تان را مي‌پوشيد و در ملحفه‌هاي تميزتان 7 تا 8 ساعتي جا خوش مي‌كنيد.‌ بسياري از مردم خصوصا خانم‌ها عادت دارند قبل از خواب صورت‌شان را با محلول‌هاي پاك‌كننده تميز كنند و بعد از پوشاندن پوست‌شان با لايه‌اي از مرطوب‌كننده به خواب شيرين سلام دهند.‌..

متخصصان پوست و داروسازان براي مراقبت‌ از پوست در طول شب توصيه‌ها و محصولات ويژه‌اي دارند كه در صفحه پوست‌ و ‌مو اين هفته اين موارد را از ديدگاه دكتر اميرهوشنگ احساني، متخصص پوست و مو بررسي مي‌كنيم.
در طول شب براي ما، چه اتفاقي مي‌افتد؟

شب بهترين زمان براي نشاط بخشيدن به جسم و روح است.‌ در اين مدت انواع بافت‌ها ترميم مي‌شوند و عضلات استراحت مي‌كنند و به همين دليل بعد از بيدارشدن فرد احساس بهتري دارد. مطالعات علمي نشان مي‌دهند كه سرعت و شدت سنتز بافت‌ها در طول خواب عميق افزايش مي‌يابد.

از ساعت 12 نصفه شب تا 4 بامداد مغز در فاز عميق خواب مي‌رود و همين موقع است كه ترميم بافتي به حداكثر ميزان خود مي‌رسد. اين در حالي است كه اگر به هر دليلي بين ساعات 00:00 تا 4:00 بيدار بمانيد اين روند مختل خواهد شد. بنا به اين يافته‌ها مي‌توان دريافت كه خواب راحت چقدر بر سلامت بافت‌هاي مختلف بدن تاثير‌‌گذار است بنابراين هر عاملي كه به خواب بهتر شما كمك كند به سلامت پوست و زيبايي‌تان هم كمك خواهد كرد.
پوست هرگز نمي‌خوابد؟

اينكه در طول شب شما مي‌خوابيد دليل بر خوابيدن پوست شما نيست. درست است كه پوست در زيبايي فرد نقش بسيار مهمي دارد اما وظيفه اصلي آن محافظت از بدن است. اصلا پوست حكم جلد بدن را دارد و از بدن در برابر گرما، سرما، نور خورشيد، ميكروب‌ها و مواد شيميايي حفاظت مي‌كند. براي اينكه پوست‌تان بتواند وظيفه‌اش را به نحو بهتري انجام دهد توصيه مي‌كنيم كه با مواد پاك‌كننده تمامي سلول‌هاي مرده و آلودگي‌هايي كه در طول روز بر پوست‌تان انباشته شده‌اند را بزداييد. براي اين منظور به كمك يك متخصص پوست نوع پوست‌تان را بشناسيد و با محصولات مناسب نوع پوست‌تان در طول شب از آن مراقبت كنيد. اين محصولات حالت‌هاي فيزيكي مختلفي دارند از جمله: ژل، موس، لوسيون، پماد و كرم.
درمان شبانه پوست بيشتر موثر است؟

يك باور عمومي و كلي وجود دارد كه مي‌گويد داروهاي موضعي در طول شب بهتر اثر مي‌گذارند زيرا در اين مدت، پوست آمادگي بيشتري براي درمان دارد اما نمي‌توان اين اعتقاد را چندان صحيح دانست. متخصصان، مصرف بعضي محصولات را در شب توصيه مي‌كنند زيرا موقعيت بدن در اين مدت بهتر است.‌ به عنوان نمونه برخي محصولات خيلي چرب‌اند و به همين دليل ظاهر جالبي به پوست نمي‌دهند. به همين دليل پزشك متخصص در دستور مصرف دارو قيد مي‌كند كه دارو شب‌ها استعمال شود. برخي لايه‌بردار‌ها هم سبب التهاب پوست مي‌شوند كه شب‌ها زمان مناسبي‌ است كه بيشترين تماس را با پوست داشته باشند. ماسك‌ها، بي‌رنگ‌‌كننده‌ها، اسكراب‌ها و كرم‌هاي رتينول هم براي تماس بيشتر و موثرتر شب‌ها مصرف مي‌شوند. بي‌رنگ‌كننده‌ها محصولاتي‌اند كه براي از بين بردن لك‌هاي تيره روي پوست كاربرد دارند.

برخي داروهاي موضعي هم به اين دليل شب‌ها استفاده مي‌شوند كه به نورخورشيد حساس‌اند. محصولات داراي رتينول گروهي دارويي هستند كه در ساخت پوست جديد نقش بسزايي دارند و براي از بين بردن چروك‌ها و عوارض پوستي ناشي از افزايش سن كاربرد دارند. يك دسته دارويي هم كه متخصصان بيشتر مصرفشان را شب‌ها توصيه مي‌كنند داروهاي ضدآكنه هستند. نمونه بارزشان هم لايه‌بردارها هستند كه سبب پوسته پوسته شدن پوست بدن مي‌شوند و اين حالت در طول روز كه فرد مرتب در حال ارتباط با افراد مختلف اجتماع است چندان خوشايند نيست. در مورد ماسك‌ها و اسكراب‌ها هم بايد بگوييم كه فرد در طول شب بهتر مي‌تواند آنها را روي پوستش پوشش دهد و سر جاي خود نگاه دارد.
درمان آكنه در شب چگونه است؟

قبل از اينكه استراحت شبانه خود را شروع كنيد پوست‌تان را با محلول‌هاي آنتي‌باكتريال تميز كنيد. يادتان باشد كه يكي از اصلي‌‌ترين دلايل ايجاد آكنه باكتري‌هاي سطح پوست هستند كه مي‌توانيد با محلول‌هاي پاك‌كننده آنتي‌باكتريال آنها را از سطح پوست‌تان بزداييد.
مراقبت از صورت چطور؟

اگر از محصولات ويتامين A استفاده نمي‌كنيد، مي‌توانيد قبل از خواب محصولات حاوي آنتي‌اكسيدان را براي پيشگيري از اثر راديكال‌هاي آزاد به پوست‌تان بزنيد. راديكال‌هاي آزاد در طول روز به احتمال زيادي با پوست در تماس خواهند بود. به همين دليل بهترين موقع براي از بين بردن آثار سوءشان شب هنگام است.
كاهش چروك‌ها چطور؟

استفاده از كرم يا سرمي كه حاوي ويتامين A يا رتينول باشد به كاهش چين و چروك‌هاي پوست كمك مي‌كند.
شادابي پوست چطور؟

با استفاده از محصولات حاوي گليكوليك اسيد سلول‌هاي مرده از سطح پوست زدوده مي‌‌شود و سطح رطوبت پوست افزايش مي‌يابد.
خواب خوب هم از پف‌كردن صورت پيشگيري مي‌كند؟

اگر مي‌خواهيد صبح‌ها كه بيدار مي‌شويد صورت‌تان پف‌كرده و زشت نشود حتما عادت كنيد كه به پشت بخوابيد. بالشي راحت را انتخاب كنيد و زير سرتان بگذاريد تا سيال‌هاي بدن در پلك‌ها و صورت تجمع نيابند و سبب تورم نشود.
نرم‌كردن كف پا چطور؟

براي اينكه كف پايتان زبر نشود شب‌ها با محصولات لايه‌بردار قوي كه متخصص پوست تجويز كرده باشد يا روغن زيتون از پوست كف پايتان هم مراقبت كنيد.

سلامت

گردآوري : پايگاه اينترنتي پرشين وي



ريزش مو

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 11:57 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 125
بازدید هفته : 196
بازدید ماه : 341
بازدید کل : 66550
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما